Service

Diefstal melden

Is uw verzekerde toestel gestolen? Wij helpen u graag verder. U vindt alle informatie over de afhandeling van de diefstal op deze pagina.

Toestel gestolen? Wij helpen verder

In het klantenportaal krijgt u alle informatie

WERTGARANTIE Diefstaldekking

Is uw verzekerde toestel gestolen?

Gebruik onze snelle en ongecompliceerde online diefstalmelding voor smartphone, notebook, of uw tablet in het klantenportaal van WERTGARANTIE. In slechts enkele minuten kunt u de diefstal online aangeven en indienen.

Naast een korte, schriftelijke beschrijving van het voorval hebben wij de volgende documenten van u nodig:

  • Bewijs van aangifte (binnen 48 uur)
  • Bewijs van SIM-kaartblokkering (alleen voor smartphones en tablets die een SIM-kaart hebben).
  • Originele aankoopbon

Is er een ander verzekerd toestel gestolen?

Eén van de WERTGARANTIE partners kan u helpen bij de verwerking van uw diefstalmelding. 

Zo kunnen we u helpen:

  • Eerst doet u binnen 48 uur aangifte van de diefstal bij de politie.
  • Daarna gaat u naar één van onze WERTGARANTIE partners.
  • U overhandigt de aangifte en een korte, schriftelijke beschrijving van het incident.
  • De diefstalmelding wordt vervolgens door WERTGARANTIE gecontroleerd.
  • Na akkoord ontvangt u informatie over het uit te keren verzekeringsbedrag en kunt u deze direct verrekenen bij een nieuwe aankoop.

Met de uitgebreide service bij onze partners en bij WERTGARANTIE hebben wij een klanttevredenheid van meer dan 95% bereikt. We helpen u dus graag!

Gemakklijk. Goed. Verzekerd. Diefstal melden

Aanmelding klantenportaal

Doe eerst aangifte bij de politie en meld dan de diefstal in het klantenportaal.

Beschrijving diefstal

Volg de instructie in het klantenportaal en upload alle vereiste documenten.

Vervanging

Bij aankoop van een nieuw toestel worden de kosten vergoed aan de dealer of rechtstreeks aan u. 

Veelgestelde vragen Diefstal rapport - elektrische apparaten

Wat gebeurt er bij schade/diefstal?

Voor smartphones, laptops en tablets kunt u gebruik maken van ons eenvoudige en ongecompliceerde klantenportaal. Meld de schade in ons klantenportaal en aansluitend ontvangt u een gratis verzendlabel om het toestel ter reparatie op te sturen. Erkende reparateurs zullen uw toestel repareren en binnen enkele dagen heeft uw uw werkende toestel weer in handen. Voor alle andere verzekerde toestellen neemt u contact op met een WERTGARANTIE-partner in uw buurt. Zij zullen u verder helpen met de reparatie en de afwikkeling van de schade.
In geval van diefstal kunt u gebruik maken van de diefstalmelding in het klantenportaal. Daarvoor hebben wij een korte schriftelijke beschrijving van het voorval nodig, de orignele aankoopbon en een schriftelijk bewijs dat er binnen 48 uur aangifte bij de politie is gedaan. In het geval van een smartphone/tablet hebben wij ook een bewijs nodig dat uw mobiele telefoonaanbieder de SIM-kaart geblokkeerd heeft.

 

Wat is het eigen risico?

Alleen bij Smartphonepolis geldt een eigen risico van € 50,-. Indien u bij Smartphonepolis een diefstal- en cyberdekking heeft afgesloten, komt het eigen risico te vervallen. Bij All Risk Flex geldt geen eigen risico. 

Wat houdt de aankoopbijdrage in?

Als een reparatie niet meer mogelijk is of economisch niet zinvol, dan vergoedt WERTGARANTIE de dagwaarde van uw apparaat voor de aanschaf van een vervangend apparaat, tenzij de aankoopbijdrage hoger is (minimaal € 150,-). Na de eerste twee verzekeringsjaren stijgt de minimale aankoopbijdrage met € 25,- per jaar, wanneer er geen schade wordt geclaimd. Als de reparatie niet meer redelijk lijkt, dan wordt u door ons geïnformeerd dat u een aankoopbijdrage ontvangt. U heeft recht op betaling, zodra u kunt bewijzen dat u een nieuw toestel heeft gekocht. WERTGARANTIE maakt het bedrag dan zo snel mogelijk over. U kunt het nieuwe toestel ook rechtstreeks laten verrekenen met de aankoopbijdrage indien u dit bij één van onze partners koopt. Informeer hierover bij onze aangesloten dealers. 

Krijg ik de aankoopbijdrage ook zonder schade?

De aankoopbijdrage is een alternatief voor reparatie, dat niet meer mogelijk is of economisch niet zinvol. Voorwaarde voor het ontvangen van de aankoopbijdrage is dus een gedekt (economisch) totaal verlies van het toestel. Zonder een vooraf bekend totaal verlies, is de aankoopbijdrage niet beschikbaar. 

Mijn toestel is gestolen, wat moet ik nu doen?

De diefstal optie bij de WERTGARANTIE verzekering dekt het geval van diefstal. Op die manier krijgt u in geval van diefstal een deel van de kosten ter hoogte van de huidige waarde van het toestel. In geval van diefstal van het verzekerde apparaat, neemt u onmiddellijk, maar uiterlijk binnen een maand na de diefstal, contact op met de WERTGARANTIE-partner bij wie u het apparaat heeft gekocht, of met onze klantenservice.  In het geval van smartphones, laptops en tablets kunt u de diefstal melden via het klantenportaal. Houd bij elk contact het bewijs van aangifte bij de politie en de originele factuur bij de hand. De aangifte moet binnen 48 uur na het incident plaatsvinden. In het geval van mobiele apparaten moet u ervoor zorgen dat het IMEI-nummer in de aangifte en het bijbehorende bewijs wordt opgenomen. Bovendien bent u verplicht de SIM-kaart die met het toestel gestolen werd onmiddellijk te laten blokkeren, uiterlijk binnen een maand na de diefstal. Een bewijs hiervan is ook vereist.

 

WERTGARANTIE Service

Heeft u nog vragen?

Heeft u nog vragen? Als u het antwoord niet kon vinden onder de "Veelgestelde vragen", dan helpen wij u graag persoonlijk - per telefoon, e-mail of chat.