Elektro Versicherung

Verzeker nu uw elektronische apparaten

Vind snel en gemakkelijk de juiste premie voor uw verzekering van elektrische toestellen bij WERTGARANTIE. In geval van schade helpen wij u graag verder.

3 für 2

WERTGARANTIE verzekeringen Uw voordelen in één oogopslag

Met een verzekering van WERTGARANTIE is uw kostbare toestel optimaal verzekerd in geval van schade en blijft u niet met de reparatiekosten zitten. Ons bekwame serviceteam zal u graag helpen bij het melden van een schade of diefstal. 

Nieuwe en gebruikte toestellen
Betrouwbare hulp in geval van schade
Geen zorgen over reparatiekosten

Verzekering afsluiten Gemakklijk. Goed. Verzekerd.

Toestelgegevens invoeren

Vul alle gevraagde gegevens van u en uw toestel in, om een verzekering af te sluiten. 

Controle

Vervolgens worden uw gegevens gecontroleerd om te zien of ze volledig zijn en aan de eisen voldoen.

Uw toestel is verzekerd

Uw verzekering is nu afgesloten en u geniet meteen van directe dekking. 

Verzeker elektrische apparaten bij WERTGARANTIE

Nieuwe en gebruikte apparaten verzekeren
De All Risk Flex kan worden afgesloten op zowel nieuwe als gebruikte elektrische apparaten. Dit betekent dat zelfs uw oudere toestel beschermd is in geval van een schadegeval.
Vergoeding van reparatiekosten
Met een WERTGARANTIE verzekering zijn uw reparatiekosten gedekt in geval van een schadegeval - u hoeft zich dus geen zorgen te maken over hoge onkosten.
Extra mogelijkheid: diefstaldekking
Optioneel kunt u ook de diefstaldekking toevoegen om uw apparten goed verzekerd te hebben. 

 

Veel gestelde vragen over verzekering van toestellen

Waarom WERTGARANTIE?

Als gespecialiseerde verzekeraar met meer dan 55 jaar ervaring in verzekeringen, reparatie van fietsen en e-bikes/pedelecs, consumentenelektronica, huishoudelijke apparaten en smartphones, bieden wij onze klanten altijd het beste product, de beste service en de beste prestaties. Vandaag profiteren meer dan 7 miljoen klanten van de WERTGARANTIE Group in Nederland grote delen van Europa van onze uitgebreide en op maat gemaakte oplossingen - en zijn meer dan tevreden over ons werk. 

Wat is verzekerd bij elektronische apparaten?

Onze All Risk Flex Basis dekt de volgende schades:

  • Materiaal-, constructie-, en productiefouten (na afloop van de fabrieksgarantie en naast de wettelijke rechten)
  • Materiaalkosten, voorrijkosten en arbeidsloon
  • Elektronische schade
  • Valschade
  • Water- en vochtschade
  • Ondeskundig gebruik
  • Implosie/explosie
  • Brand- en blikseminslag
  • Verstopping
  • Kalkafzetting

De All Risk Flex Premiuim heeft daarnaast de volgende dekking:

  • Slijtage
  • Nalatigheid
  • Lager- en motorschade
  • Breuk van glaskeramiek
  • Gevolgschades (bijv. beschadigde kleding of bedorven voedsel voor defect)
  • Softwareupdates van TV's (eenmalig tot € 79,-)
  • Data backup/gegevensherstel door defect van bijv. notebooks (tot max € 300,-)

Tot slot bieden we u optioneel de diefstal- en verliesdekking aan:

  • Diefstal (inbraak, gewone diefstal of roof)
  • Verlies van hoortoestel
Wat is bij Smartphonepolis verzekerd?

Onze uitgebreide dekking beschermt u tegen de volgende schade en de daaruit voortvloeiende kosten:

  • Materiaal-, constructie- en productiefouten
  • Materiaalkosten, verzendkosten en arbeidsloon
  • Elektronische schade
  • Valschade
  • Water- en vochtschade
  • Ondeskundig gebruik
  • Implosie/explosie
  • Brand- en bliksemschade
  • Displaybreuk
  • Technische defecten
  • Vorstschade
  • Bedieningsfouten
  • Accudefecten

Optioneel bieden we daarnaast de diefstal- en cyberdekking aan:

  • Diefstal (inbraak, diefstal of roof)
  • Cyberdekking (o.a. misbruik betaalgegevens en misbruik shopping apps na diefstal)
Is de All Risk Flex Premium-optie het waard?

In de All Risk Flex Premium zijn schades door slijtage, nalatigheid en ongevallen gedekt. Tevens schade aan de inhoud van de wasmachine, droger of vriezer zijn gedekt. Verder geldt voor televisies een dekking voor het opnieuw instellen bij een kanaalwissel en gegevensherstel bij schade aan notebooks en desktops. 

Wat is niet verzekerd?

Niet verzekerd bij All Risk Flex worden:

  • zaken die voor commerciële doeleinden worden gebruikt. 
  • drones
  • grasmaaiers, robotmaaiers
  • mobiele telefoons, smartphones,
  • zaken met een aankoopwaarde van meer dan € 10.000,-
  • zaken die reeds schade vertonen of defect zijn

Niet verzekerd worden bij Smartphonepolis worden:

  • smarthphones, laptops of tablets met een aankoopwaarde van meer dan € 1.700,-
  • zaken die reeds schade vertonen of defect zijn
Hoe lang na de aankoop kan ik de verzekering afsluiten?

Er is geen limiet voor gebruikte apparatuur, behalve voor de Smartphonepolis (smartphones, laptops en tablets). Een Smartphonepolis kunt u tot 12 maanden na aankoop afsluiten. Voor alle verzekeringen geldt dat tijdens de aanvraag van de verzekering het te verzekeren toestel geen defect mag vertonen en in Nederland gekocht is.

Welke prijs moet ik opgeven bij het afsluiten van een contract?

Vermeld de prijs van de originele factuur. Voor mobiele telefoons met een contract moet u rekening houden met de werkelijke waarde van het toestel op het ogenblik van de aankoop. Voor fietsen verzoeken wij u de prijs van de originele factuur te vermelden, inclusief de prijs van het slot.

Hoe kom ik het IMEI-nummer van mijn toestel te weten?

Voer eenvoudig *#06# in de telefoon-functie van uw smartphone in en uw IMEI-nummer zal op het beeld verschijnen. Als uw toestel een vliegtuigmodus heeft, zorg er dan voor dat die gedeactiveerd is, anders wordt de IMEI mogelijk niet weergegeven. U kunt het IMEI-nummer ook vinden op de aankoopfactuur van uw toestel of het doosje. 

Is er een wachtperiode?

Voor elektronische apparaten bieden wij u gratis directe dekking. Dit betekent dat uw toestel beschermd is vanaf de datum waarop u het contract ondertekent.

Kunnen zakelijke of refurbished toestellen verzekerd worden?

Het is mogelijk om zakelijke toestellen te verzekeren, mits deze zaken niet voor commerciële doeleinden wordt gebruikt. Van commerciële doeleinden is o.a. sprake als met de te verzekeren zaak geld wordt verdiend (bijv. door verhuur daarvan) of sprake is van bovengemiddeld gebruik (bijv. een wasmachine in een wasserette of kapperszaak, een volautomatisch koffiezetapparaat in de horeca, een televisie in een sportsbar of een computer in een internetcafé).

Refurbished toestellen kunnen bij ons verzekerd worden. Geeft u hierbij wel de aankoopprijs van de factuur aan waarvoor u het toestel hebt gekocht. 

Kan ik ook een toestel verzekeren dat al defect is?

Nee, schade die reeds bestaat voordat het contract gesloten is, is van de verzekeringsdekking uitgesloten. Het is dus helaas niet mogelijk defecte toestellen te verzekeren. U kunt uw toestel echter van tevoren laten repareren en dan een verzekering afsluiten. Hierbij hebben we dan wel de reparatiebon nodig. 

Waar geldt de dekking?

De verzekering is geldig in Nederland, maar ook voor tijdelijke reizen wereldwijd. In geval van reparatie moet het verzekerde voorwerp in Nederland gerepareerd worden.

Wat is de looptijd van mijn contract?

Het contract wordt gesloten met een vaste looptijd van 12 maanden. Het contract wordt daarna telkens met 1 maand verlengd, tenzij u of wij het contract opzeggen.

Na de uitbetaling van de aankoopbijdrage in geval van een total loss voor een vervangend apparaat, gaat het contract verder op het vervangende apparaat. U kunt het contract schriftelijk opzeggen (per brief of per e-mail). U en wij kunnen de verzekeringsovereenkomst ook opzeggen na het optreden van een schadegeval.

Welke toestellen heb ik verzekerd?

U kunt een overzicht van uw contracten bekijken in het klantenportaal in het contractencentrum onder "Mijn contracten".

Wanneer en hoe kan ik mijn contract opzeggen?

De looptijd en de opzegtermijn van uw WERTGARANTIE verzekering hangen af van uw individuele contract. Raadpleeg daarom uw verzekeringspolis voor deze informatie. Bovendien kunt u alle informatie met betrekking tot uw contract bekijken in ons klantenportaal.

We geven u graag een voorbeeld: Met WERTGARANTIE All Risk Flex is de minimale looptijd 12 maanden. Daarna wordt de verzekering telkens met 1 maand verlengd, tenzij u het contract opzegt met een opzegtermijn van één maand.

U kunt uw contract op elk moment opzeggen via ons klantenportaal. Op dezelfde manier kunt u uw opzegging ook via ons contactformulier indienen.

Is het mogelijk mijn contract op te zeggen zonder mij te registreren?

Ja, u kunt ons uw opzegging per e-mail sturen naar service.nl@wertgarantie.com, met vermelding van uw naam, adres en contractnummer. U krijgt een dan antwoord per e-mail.

Hoe bereik ik WERTGARANTIE?

Telefonisch:

Door te bellen naar 088 - 2500 600 van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.

In de live chat (indien beschikbaar):
Via www.wertgarantie.nl

Per e-mail:
via service.nl@wertgarantie.com

 

Kies vandaag nog voor de beste dekking

Bescherm uw apparatuur op de best mogelijke manier met de verzekeringsoplossingen van WERTGARANTIE. Overtuig uzelf vandaag nog en bereken uw premie.