Vragen over je contract

  • Alle genoemde prijzen zijn inclusief assurantiebelasting. En er worden geen extra kosten (bijvoorbeeld administratiekosten) berekend.

  • Je kiest het apparaattype dat je wilt verzekeren. Vervolgens geef je de aankoopprijs, apparaatgegevens en gewenste dekking in. Daarna klik je op "nu bestellen". Tenslotte wordt gevraagd je contact- en betaalgegevens in te vullen. Na bevestiging is je bestelling definitief.

  • Je hebt directe dekking bij verzekeringsaanvraag (bij Smartphones met een iOS of Android besturingssysteem na activatie van de verzekering). Contractbegin is op de eerste dag van de op de aanvraag volgende maand.

  • Net als wij, kun je het contract 1 maand voor afloop van de vaste- ofwel minimale looptijd en daarna steeds 1 maand voor afloop van het verzekeringsjaar in tekstvorm (per brief of e-mail) opzeggen. Ook kun jij zowel als wij het verzekeringscontract opzeggen na een schadeclaim.

  • In de rekenmodule geef je de normale koopprijs in. Dus zonder eventuele kortingen in combinatie met een abonnement.

  • Om een verzekering bij ons aan te vragen hebben wij jouw persoonlijke gegevens (Naam, adres, rekeningsnummer) zoals ook de apparaatgegevens nodig (Fabrikant, serienummer/IMEI).

  • Toets *#06# in je mobieltje in, dan verschijnt je IMEI-nummer. Indien je toestel de functie vliegtuigmodus heeft, controleer van te voren of deze gedeactiveerd is, omdat anders de IMEI niet getoond kan worden. Je vindt het IMEI-nummer ook op de koopbon van je toestel.

  • De activactie is enkel bij smartphones met iOs of/en Android bestuuringsysteem noodzakelijk.

  • Ja, de activatie moet met het toestel dat verzekerd moet worden zijn doorgevoerd. Indien je bijvoorbeeld bij contractafsluiting een iOS/iPhone hebt uitgekozen en dan de activatie met een Adroid mobiel doorvoert, dan is de Andriod mobiel verzekerd en niet de iPhone.

  • De activatiecode is voor 7 dagen geldig. Indien de code niet meer geldig is, wordt er een foutmelding getoond. In zulke gevallen moet je via de homepage of in de app de verzekering opnieuw aanvragen. Belangrijk: Als je geen activatie doorvoert, bestaat er geen contract, het toestel is dan niet verzekerd.

  • Je kunt het contract binnen 14 dagen herroepen. Indien je een premie reeds hebt voldaan, zal de restitutie binnen 30 dagen gebeuren. Je kunt de verzekering per e-mail herroepen aan: service.nl@wertgarantie.com.

  • De nieuwkoopbijdrage is exclusief in de All Risk Flex van WERTGARANTIE. Indien een reparatie op grond van een totaal verlies (total loss) van de verzekerde zaak niet meer zinvol is, draagt WERTGARANTIE bij in de kosten voor de aanschaf van een vervangend apparaat. De nieuwkoopbijdrage stijgt met € 25,- Indien in de eerste twee verzekeringsjaren geen schade wordt gemeld aan de verzekeraar. In het eerste jaar en tweede jaar bedraagt de nieuwkoopbijdrage € 150,-, nadien stijgt de nieuwkoopbijdrage met telkens € 25,-. As de dagwaarde hoger is dan de nieuwkoopbijdrage, zullen wij de dagwaarde voor een vervangend toestel vergoeden.

  • De nieuwkoopbijdrage is een alternatief voor een reparatie, als deze niet meer mogelijk is. Zonder schade wordt dus geen nieuwkoopbijdrage aangeboden.

  • De minimale looptijd is 12 maanden en nadien maandelijks opzegbaar.

  • De verzekeringsdekking geldt in Nederland, alsmede bij tijdelijke reizen wereldwijd, voor zover de verzekerde zaak in Nederland gekocht is en wordt gerepareerd.

  • Als klant van WERTGARANTIE kun je een apparaatwisseling gemakkelijk via ons klantenportaal wijzigen. In het klantenportaal kun je binnen enkele stappen de wijziging doorvoeren en online aan ons meedelen.

  • Je kunt je bankgegevens gemakkelijk via ons klantenportaal wijzigen. Meld je hiervoor in het klantenportaal aan en ga op "mijn gegevens". Let op: vanwege de SEPA-incassering kan het gebeuren, dat er eventueel nog een laatste incassering van je rekening plaats vind.

  • Je kunt je adresgegevens gemakkelijk via ons klantenportaal wijzigen. Let op: aan hand van gewijzigde adresgegevens kan een contract niet op een andere persoon worden overgezet.

  • Zowel bij All Risk Flex evenals bij Smartphonepolis kun je de verzekering overzetten op je huidig apparaat. Het beste kun je dit via ons klantenportaal my.wertgarantie.com/nl doen.

  • Indien het apparaat van eigendom wisselt, kan het contract door de nieuwe bezitter overgenomen worden. Stuur hiervoor een e-mail aan service.nl@wertgarantie.com.

  • Je kunt je bankgegevens wijzigen via ons klantenportaal onder het kopje "mijn gegevens". Wij kunnen dan het openstaand bedrag van je nieuwe bankrekening incasseren.

  • Je kunt je in ons klantenportaal registreren door je e-mailadres en het contractnumer aan te geven. Indien je bij het afsluiten van de verzekering geen e-mailadres hebt aangegeven, kun je je registreren met het contractnummer en machtigingsnummer.

  • Indien je je wachtwoord niet meer weet, kun je in het klantenportaal het kopje "wachtwoord vergeten" aanklikken. Hier geef je dan je e-mailadres en het contractnummer aan. Nadien ontvang je een e-mail met daarin een nieuw wachtwoord. Je gaat dan op my.wertgarantie.com en geeft het toegestuurde wachtwoord met e-mailadres in bij "mijn wertgarantie". Nadat je bent ingelogd, ga op "mijn gegevens" en dan op "wachtwoord wijzigen" geef als oud wachtwoord het wachtwoord aan, dat door WERTGARANTIE aan je is toegestuurd en geef dan een persoonlijk wachtwoord aan en herhaal deze. Vanaf dat moment kun je je wederom met een persoonlijk wachtwoord inloggen.

  • Je kunt je pas in het klantenportaal inloggen, nadat je je geregistreerd hebt. De registratie is pas 24 uur na verzekeringsaanvraag mogelijk. Indien je bij verzekeringsaanvraag een geldig e-mailadres hebt aangegeven, ontvang je automatisch een bericht, zodra je je kunt registreren.

  • Je wenst je contract op te zeggen, dat kun je gemakkelijk via ons klantenportaal. Natuurlijk kun je ons ook een e-mail sturen aan service.nl@wertgarantie.com.

  • Je kunt een schademelding via ons klantenportaal opgeven. Indien je geen mobiele device hebt, neem dan a.u.b. contact met de dealer, waar je het toestel hebt gekocht op.

  • Wij hebben bij Smartphonepolis een eigen risico van € 50,- per schadegeval.

    Ons product All Risk Flex kent geen eigen risico.

  • Indien je apparaat is gestolen, hebben wij de volgende documenten nodig:

    - aangifte
    - simkaart blokkering (mits een smartphone of tablet)
    - omschrijving van het incident
    - aankoopbon

    Voor mobiele apparaten kun je de diefstal direct online via ons klantenportaal melden.

adviser

Heb je nog vragen? Graag helpen je mijn collega´s uit de klantenservice. 👩🏼‍💼️

Chat