Vragen over uw contract
-
Zijn er naast de getoonde premies nog eventuele extra kosten?
Alle genoemde prijzen zijn inclusief assurantiebelasting. En er worden geen extra kosten (bijvoorbeeld administratiekosten) berekend.
-
Hoe kan ik een verzekering afsluiten?
U kiest het apparaattype dat u wilt verzekeren. Vervolgens geeft u de aankoopprijs, apparaatgegevens en gewenste dekking in. Daarna klikt u op "nu bestellen". Tenslotte wordt u gevraagd uw contact- en betaalgegevens in te vullen. Na bevestiging is uw bestelling definitief.
-
Vanaf wanneer is mijn toestel verzekerd?
U heeft directe dekking bij verzekeringsaanvraag (bij Smartphones met een iOS of Android besturingssysteem na activatie van de verzekering). Contractbegin is op de eerste dag van de op de aanvraag volgende maand.
-
Wat is het opzegtermijn?
Net als wij, kun je het contract 1 maand voor afloop van de vaste- ofwel minimale looptijd en daarna steeds 1 maand voor afloop van het verzekeringsjaar in tekstvorm (per brief of e-mail) opzeggen. Ook kun jij zowel als wij het verzekeringscontract opzeggen na een schadeclaim.
-
Welke prijs moet ik aangeven?
In de rekenmodule geeft u de normale koopprijs in. Dus de prijs zonder eventuele kortingen in combinatie met een abonnement.
-
Welke informatie heb ik nodig om een verzekering aan te vragen?
Om een verzekering bij ons aan te vragen hebben wij uw persoonlijke gegevens (Naam, adres, rekeningsnummer) en de apparaatgegevens nodig (Fabrikant, serienummer/IMEI).
-
Waar vind ik het IMEI-nummer?
Toets *#06# in uw telefoon in, dan verschijnt uw IMEI-nummer. Controleer van te voren of de functie vliegtuigmodus gedeactiveerd is als u deze heeft. Anders kan het IMEI-nummer niet getoond worden. U vindt het IMEI-nummer ook op de koopbon van uw toestel.
-
Voor welk toestel is een activatie noodzakelijk?
De activactie is enkel bij smartphones met iOs of/en Android bestuuringsysteem noodzakelijk.
-
Maakt het iets uit op welke mobiel ik de activatie doorvoer?
Ja, de activatie moet met het toestel dat verzekerd moet worden zijn doorgevoerd. Indien u bijvoorbeeld bij contractafsluiting een iOS/iPhone hebt uitgekozen en dan de activatie met een Adroid telefoon doorvoert, dan is de Andriod telefoon verzekerd en niet de iPhone.
-
Hoe lang is de activatiecode geldig?
De activatiecode is voor 7 dagen geldig. Indien de code niet meer geldig is, wordt er een foutmelding getoond. In zulke gevallen moet u via de homepage of in de app de verzekering opnieuw aanvragen. Belangrijk: Als u geen activatie doorvoert, bestaat er geen contract, het toestel is dan niet verzekerd.
-
Kan ik het contract herroepen?
U kunt het contract binnen 14 dagen herroepen. Indien u een premie reeds hebt voldaan, zal de restitutie binnen 30 dagen gebeuren. U kunt de verzekering per e-mail herroepen door te mailen naar: service.nl@wertgarantie.com.
-
Wat is de nieuwkoopbijdrage?
De nieuwkoopbijdrage is exclusief in de All Risk Flex van WERTGARANTIE. Indien een reparatie op grond van een totaal verlies (total loss) van de verzekerde zaak niet meer zinvol is, draagt WERTGARANTIE bij in de kosten voor de aanschaf van een vervangend apparaat. De nieuwkoopbijdrage stijgt met € 25,- Indien in de eerste twee verzekeringsjaren geen schade wordt gemeld aan de verzekeraar. In het eerste jaar en tweede jaar bedraagt de nieuwkoopbijdrage € 150,-, nadien stijgt de nieuwkoopbijdrage met telkens € 25,-. As de dagwaarde hoger is dan de nieuwkoopbijdrage, zullen wij de dagwaarde voor een vervangend toestel vergoeden.
-
Ontvang ik een nieuwkoopbijdrage ook zonder schade?
De nieuwkoopbijdrage is een alternatief voor een reparatie, als deze niet meer mogelijk is. Zonder schade wordt dus geen nieuwkoopbijdrage aangeboden.
-
Hoe lang loopt mijn contract?
De minimale looptijd is 12 maanden en nadien maandelijks opzegbaar.
-
Waar en wanneer geldt de verzekeringsdekking?
De verzekeringsdekking geldt in Nederland, alsmede bij tijdelijke reizen wereldwijd, voor zover de verzekerde zaak in Nederland gekocht is en wordt gerepareerd.
Vragen over wijzigingen en over het klantenportaal
-
Hoe kan ik mijn apparaatgegevens wijzigen?
Als klant van WERTGARANTIE kun je een apparaatwisseling gemakkelijk via ons klantenportaal wijzigen. In het klantenportaal kun je binnen enkele stappen de wijziging doorvoeren en online aan ons meedelen.
-
Hoe wijzig ik mijn bankgegevens?
Je kunt je bankgegevens gemakkelijk via ons klantenportaal wijzigen. Meld je hiervoor in het klantenportaal aan en ga op "mijn gegevens". Let op: vanwege de SEPA-incassering kan het gebeuren, dat er eventueel nog een laatste incassering van je rekening plaats vind.
-
Hoe wijzig ik mijn adresgegevens?
Je kunt je adresgegevens gemakkelijk via ons klantenportaal wijzigen. Let op: aan hand van gewijzigde adresgegevens kan een contract niet op een andere persoon worden overgezet.
-
Het verzekerd apparaat bestaat niet meer. Kan ik mijn huidig apparaat verzekeren?
Zowel bij All Risk Flex evenals bij Smartphonepolis kun je de verzekering overzetten op je huidig apparaat. Het beste kun je dit via ons klantenportaal my.wertgarantie.com/nl doen.
-
Kan de verzekering overgaan op een andere persoon?
Indien het apparaat van eigendom wisselt, kan het contract door de nieuwe bezitter overgenomen worden. Stuur hiervoor een e-mail aan service.nl@wertgarantie.com.
-
Hoe kan ik een betalingsachterstand betalen? Hoe kan ik meedelen, dat ik een automatische incassering wens?
Je kunt je bankgegevens wijzigen via ons klantenportaal onder het kopje "mijn gegevens". Wij kunnen dan het openstaand bedrag van je nieuwe bankrekening incasseren.
-
Hoe registreer ik mij in het klantenportaal?
Je kunt je in ons klantenportaal registreren door je e-mailadres en het contractnumer aan te geven. Indien je bij het afsluiten van de verzekering geen e-mailadres hebt aangegeven, kun je je registreren met het contractnummer en machtigingsnummer.
-
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord niet meer weet?
Indien je je wachtwoord niet meer weet, kun je in het klantenportaal het kopje "wachtwoord vergeten" aanklikken. Hier geef je dan je e-mailadres en het contractnummer aan. Nadien ontvang je een e-mail met daarin een nieuw wachtwoord. Je gaat dan op my.wertgarantie.com en geeft het toegestuurde wachtwoord met e-mailadres in bij "mijn wertgarantie". Nadat je bent ingelogd, ga op "mijn gegevens" en dan op "wachtwoord wijzigen" geef als oud wachtwoord het wachtwoord aan, dat door WERTGARANTIE aan je is toegestuurd en geef dan een persoonlijk wachtwoord aan en herhaal deze. Vanaf dat moment kun je je wederom met een persoonlijk wachtwoord inloggen.
-
Ik kan mij niet inloggen in het klantenportaal, wat moet ik doen?
Je kunt je pas in het klantenportaal inloggen, nadat je je geregistreerd hebt. De registratie is pas 24 uur na verzekeringsaanvraag mogelijk. Indien je bij verzekeringsaanvraag een geldig e-mailadres hebt aangegeven, ontvang je automatisch een bericht, zodra je je kunt registreren.
-
Hoe kan ik mijn contract opzeggen?
Je wenst je contract op te zeggen, dat kun je gemakkelijk via ons klantenportaal. Natuurlijk kun je ons ook een e-mail sturen aan service.nl@wertgarantie.com.
Vragen over schade en diefstal
-
Wat moet ik doen in geval van schade?
Je kunt een schademelding via ons klantenportaal opgeven. Indien je geen mobiele device hebt, neem dan a.u.b. contact met de dealer, waar je het toestel hebt gekocht op.
-
Hoe hoog is het eigen risico?
Wij hebben bij Smartphonepolis een eigen risico van € 50,- per schadegeval.
Ons product All Risk Flex kent geen eigen risico.
-
Mijn apparaat is gestolen, wat nu?
Indien je apparaat is gestolen, hebben wij de volgende documenten nodig:
- aangifte
- simkaart blokkering (mits een smartphone of tablet)
- omschrijving van het incident
- aankoopbon
Voor mobiele apparaten kun je de diefstal direct online via ons klantenportaal melden.